<body>
woensdag 25 maart 2009

Zo concreet kan de opbrenst zijn!

Gisteren vroeg ik Lambert Smit -collega en opleidingsmanager bij de cluster educatie van het Drenthe College- wat hij van de conferentie vond.

"Geweldig! Het scheelt me een hele week werk!" kreeg ik als reactie.

Natuurlijk vroeg ik hem om uitleg.

"Ik moet een programma schrijven voor de AKA opleidingen en tijdens een presentatie waar ik bij zat bleek een ander precies dat wat ik wilde al gedaan te hebben. Ze hadden het bij zich en ik mocht het zo maar meenemen!"

Hij was er duidelijk nog beduusd van dat het zomaar gedeeld werd...
Vanaf nu wil ik een manager dus nooit meer horen zeggen dat zo'n conferentie toch wel veel geld kost. Kijk niet naar wat het je kost maar naar wat goed en bewust netwerken je kan opleveren!
Toch eens doorrekenen wat een week werken van een opleidingsmanager in euro's is:-)
Onbewust netwerken
Voor de opening sprak ik nog even met een paar andere mensen en we kregen het over het nummer dat op de badge stond.
"Dat is de plaats waar jullie straks moeten gaan zitten" legde ik uit.
"Dat meen je niet, daar hou ik helemaal niet van, wat belachelijk", kreeg ik als reactie.
"In een theater gebeurt toch hetzelfde?"probeerde ik nog. "Daarom ga ik daar ook nooit naartoe" was het antwoord. Tja...
We hadden er nogal wat energie ingestoken om ervoor te zorgen dat niemand bij de opening ook maar in de buurt van een collega zou zitten. Vandaar dat iedereen een nummer op de badge had dat correspondeerde met de zitplaats.
Achteraf waren de reacties die we ontvingen echter alleen maar positief.
"Ik zat naast... en we raakten gelijk aan de praat over..." was wat we meermalen als feedback terugkregen.

Een reactie posten

<< Startpagina


vraag info over deze reis
www.flickr.com
This is a Flickr badge showing items in a set called Netwerken. Make your own badge here.